BLOG / Novinky

9 TIPŮ Jak se přinutit ke cvičení doma

nechci cvicit

Jak se donutit ke cvičení doma

Donutit se ke cvičení v domácích podmínkách jde někdy dost ztuha. V době koronavirové nám ale bohužel moc jiných možností nezbývá. Jak tedy na to? Těchto 9 tipů by vám mohlo pomoci, abyste se na cvičení doma dokonce těšili.

1.Najděte si na cvičení čas a klid

peaceful-ireland-landscape-cheryl-davis

den dopředu si naplánujte, kdy budete další den cvičit. Udělejte si plán. Je třeba se přesně rozhodnout, kdy budete svému tělu věnovat čas. Cvičení nesmí být v časovém presu – mělo by proběhnout co nejvíce v poklidu. Neměli byste při něm moc myslet na to, jaké máte povinnosti doma, v práci a jaké nedokončené úkoly vás ještě čekají.

Zajistěte si na cvičení klid. Telefon nejlépe vypněte nebo alespoň dejte co nejdál od vás. Představuje zbytečné lákadlo.

 no_phone

TIP: Tohle je přesně ten důvod, proč velká část lidí cvičí raději večer. Vyhradí si chvilku klidu a ví, že po tréninku už je čeká jen postel a odpočinek. Nemusí myslet na nic, co je třeba ještě během dne stihnout a soustředí se jen na své tělo a cvičení.

2. Vyberte si druh cvičení, který vás bude bavit

Cvičení by nemělo přicházet z donucení, ba naopak, měli byste se na něj těšit! Při pravidelném cvičení se po nějaké době může stát, že si na něm vypěstujete závislost. Proto je třeba zamyslet se nad tím, co přesně od tréninku očekáváte. Chcete si vypracovat postavu a posílit tělo? Chcete se spíše protahovat? Chcete jemné rozhýbání, nebo si chcete dát pořádně do těla? Pokud chcete makat, cvičte cviky na posilování a tvarování postavy – třeba pilates. Pokud chcete posouvat možnosti své a svého těla dál a chcete jít méně na sílu, vrhněte se např. na jógu.

Zkrátka každý má jiné preference a očekávání. Zamyslete se proto pořádně nad tím, co si vlastně přejete.

3. Začněte

Přichází ta nejtěžší část. Je třeba udělat první krok a poté, co si vyhradíte čas a vyberete si, jaké cvičení budete provozovat, se cvičením skutečně začít. Je to asi krok nejtěžší, je lepší začít pozvolna. I pár minut cvičení denně se počítá! Tak klidně začněte na deseti. Ale jděte do toho a buďte na sebe pyšní. Brzy zjistíte, že jste místo deseti minut cvičili patnáct, pak dvacet a najednou budete na té krásné půl hodince. Čas při cvičení utíká velmi rychle.

4. Oblečte se před cvičením do cvičebního úboru a připravte si cvičební podložku 

Že se vám nepodařilo ani těch deset minut? Nevadí, nevzdávejte to. Zkuste ještě jiný trik. Připravte svou hlavu na to, že budete cvičit. Oblečte si cvičební úbor, ve kterém se budete cítit dobře a připravte si podložku na cvičení. Pak už těch deset minut zvládnete zlehka. Hlava totiž přistoupí na to, že se cvičit chce a bude.

 costume

5. Najděte si videa či obrázky, podle kterých se vám bude dobře cvičit

Pokud nechcete cvičit podle sebe, nechte se vést někým, kdo ví, jak na to. Na Youtube je mnoho tréninkových videí, tak stačí chvíli hledat a najít si někoho, kdo vám bude vyhovovat projevem a přípravou cvičení. Budete krásně vedeni a cvičení vám bude rychleji utíkat.

Může vám pomoct i to, že budete vyhledávat různé výzvy (challenge) a účastnit se jich. Určitě je dobré vědět, že nejste jediní, co dělají přesně toto. Dokonce pak najdete i to, jak se výzvy zhostili ostatní.

6. Pusťte si ke cvičení vaši oblíbenou hudbu

Pokud víte, jaký druh tréninku vás čeká, nebo i pokud máte puštěné video, můžete si ještě navíc pustit vaši oblíbenou hudbu. Hudba vás při cvičení motivuje, udává vám rytmus a cvičení při ní rychleji utíká.

Nedoporučujeme cvičit u televize. Příliš vás rozptýlí a nebudete se soustředit na cvičení. A úplně nejhorší je, když najednou začne váš oblíbený seriál.

 stažený soubor

7. Motivujte se

Řekněte si, co je cílem vašeho cvičení. Proč vlastně cvičíte? Tento bod pravděpodobně bude trochu souviset s bodem dvě, ale bude o něco více konkrétní. Co od cvičení očekáváte? Jaké výsledky? Chcete zpevnit zadeček? Chcete vypracované břicho? Chcete zpevnit celé tělo? Zlepšit vaši kondici? Jakmile si zodpovíte tyto otázky, budete sledovat svou cestu za cílem. Každé přiblížení k vysněnému cíli vás bude motivovat. A pak posledním cílem by mělo být “nepovolit a udržet stávající stav”! Tedy cvičení se stane běžnou součástí vašeho života.

8. Sledujte výkony

Sledujte se a veďte si záznamy o vašem cvičení. Není nic lepšího, než když vidíte vaše zlepšující se výkony v číslech. Milovníci statistiky si nakreslí i graf.

 line_graph

9. Odměňte se

Až docvičíte, nebo až splníte nějaký vytyčený tréninkový cíl, dejte si odměnu. Kupte si něco, co vám udělá radost – třeba nové oblečení na cvičení, nebo novou cvičební podložku či jinou pomůcku. Nebo si prostě jen dopřejte příjemný relax, například koupel v teplé vaně. To už je na vás, ale představa odměny vás bude motivovat a na cvičení se tak budete hned víc těšit.

 

Tak co, jdeme na to? 

thumbs-up

Získali jsme OVĚŘENO ZÁKAZNÍKY od HEURÉKY

Dnes máme velikou radost. Od vyhledávacího a porovnávacího serveru HEURÉKA jsme získali certifikát OVĚŘENO ZÁKAZNÍKY. Prozatím, i s průměrně 30 objednávkami denně, se nám podařilo udržet spokojenost zákazníků na 100%. Jsme rádi, že jste s našimi službami spokojeni a budeme se snažit udržet vysokou úroveň našich služeb i nadále.

NÁVOD - Jak správně vybrat podložku

Logo CvicDom web

 

Jak vybrat podložku na cvičení?

Dnes je už výběr podložek tak obrovský, že se vyplatí seřadit si priority výběru podle vlastní preference a pak již hledat v konkrétní kategorii. Při výběru podložky je třeba si zejména ujasnit na jaký typ cvičení se bude používat, jaký máme typ postavy a jaký materiál upřednostňujeme.

Lemon_1

Výběr podložky na cvičení je skutečně věcí osobního vkusu. Zatímco před několika lety byl trh s podložkami poměrně omezený, dnes si už dokáže vybrat každý podložku podle individuálních potřeb.

Dnes již existuje takové množství typů jógy, že výrobci se začali specializovat při výrobě na různé podmínky ve kterých se cvičí a tomu přizpůsobili vlastnosti podložek.

Pokud hledáte rychlé řešení doporučujeme tyto volby:

 

1) Podložky pro vysoké každodenní zatížení

2) Podložky pro běžné nenáročné cvičení

3) Podložky pro nenáročné cvičení dvouvrstvé

3) Podložky na dynamické cvičení

4) Přírodní podložky

5) Cestovatelské podložky

  

Podle typu postavy

 Výběr podložky záleží do jisté míry na typu postavy, protože ovlivňuje samotné cvičení. Pro štíhlejší postavy bude vhodnější měkčí podložka, protože nemáte dostatek "přirozené měkkosti" :). Silnějším postavám může stačit menší tloušťka podložky kolem 4 mm. Standardem jsou podložky od 4 mm tloušťky. Bez ohledu na postavu zvažte, co snesou vaše klouby. Pokud cítíte přílišné nepohodlí a "otlačené" klouby během cvičení, sežeňte si raději silnější podložku a po čase zkuste přejít na tenčí. V neposlední řadě zohledněte vaši výšku. Standardní podložky se vyrábí na výšku cca 180 cm.

  

Podle typu cvičení

  • Pilates a protahování- volte vyšší, měkkou podložku. Čím delší, tím stabilnější.
  • Jóga– tloušťku zvolte tak, aby se vám pohodlně cvičilo. Důležitá je pevnost, protiskluzová úprava a dostatečná délka pro stabilitu ve všech pozicích.
  • Aerobic, gymnastika a další dynamická cvičení- klíčový je protiskluzový povrch a dostatečná výška (minimálně 6 mm) a hustota pro tlumení dopadů.

 

Podle místa na cvičení

Při výběru podložky byste měli zohlednit i to, kde budete nejčastěji cvičit. Pro cvičení v domácím prostředí nemusíte řešit hmotnost, klidně si dopřejte pořádně vyztuženou a velmi kvalitní podložky řady eKOMat.

Kilo či dvě navíc naopak pocítíte, pokud budete svou podložku velmi často přenášet. V úvahu lze vzít ještě i váhu samotné tašky na jógu, jejíž hmotnost opět závisí na hmotnosti podložky. Těžší podložky vyžadují pevnější materiál a tím pádem i větší vlastní hmotnost. Pro běžné cvičení s donášením podložky do jógacentra jsou zcela vyhovující podložky řady EuProMed BASIC s taškou Exclusive.

Milovníci cestování po světě, kteří si rádi zacvičí jógu při východu slunce na pláži jistě ocení ultralehké varianty podložek, které navíc nepřidají na hmotnosti kufru a mohou ušetřit místo v zavazadle na extra pár šatů či bot. Dnes je nabízejí téměř všichni výrobci, jsou uvedeny jako "Travel", "Superlite" a tloušťkou se pohybují mezi 1 a 1,5mm. My pro tyto účely máme podložku Travel MESH.

 

Tip: Za úvahu stojí i koupě druhé cestovatelské jogamatky, pokud jednu máte do studia.

 Travel_mesh (2)

Materiál

Milujete své zdraví i naši matku Zemi? Vyhněte se podložkám vyrobeným z klasického PVC, který se stále používá zejména u levnějších variant podložek. Existují studie také o tom, že by mohly být karcinogenní. Jsou těžko recyklovatelné a jediná možnost je vyhodit je = přibývání zbytečného odpadu.

Pokud již z nějakého důvodu toužíte po podložce z PVC, zvolte alespoň recyklovaný PVC materiál, který je šetrnější k přírodě.

Na trhu dnes najdeme nejčastěji tyto materiály a kombinace:

  • PVC / eko PVC – ekologickou podložku z PVC představíme v listopadu 2020
  • Přírodní kaučuk/ + Polyuretanový povrch
  • Jutové
  • Bavleněné / Koberec – v současné době nenabízíme
  • Suede / microfiber povrch v kombinaci s přírodním kaučukem - nenabízíme
  • Korkové nebo v kombináci s přírodním kaučukem - nenabízíme
  • TPE pěna – všechny podložky řad BASIC a ADVANCE
  • NBR pěna – chystáme na rok 2021
  • EVA pěna - nenabízíme

 

Povrch

Z hlediska osobního komfortu i přilnavosti může záležet i na typu povrchu podložky. V zásadě mohou být dva druhy - drsnější nebo hladší struktura. Během náročných pozic oceníte drsnější strukturu podložky, zatímco při pomalejších sekvencích a pohybech si vystačíte s hladkou strukturou.

Hladší podložky bývají vyrobeny zejména z PVC a nebo TPE podložky jsou z tohoto hledisky vhodné. V zásadě se nemusíte obávat příliš velkého rozdílu při cvičení, protože ani ty hladší povrchy vám nebudou vůbec klouzat.

 

Šířka podložky

Standardně mají podložky šířku okolo 60 cm, což je prostor, kdy vleže můžete mít ruce jen mírně od těla. Dnes začínají být populární podložky s větší šířkou, které umožňují zůstat u většiny cvičení ve spojení s podložkou a vytvoří vám pocit většího vlastního prostoru.

Na trhu dnes najdeme i podložky šířky 66 - 68 cm. Například naše řada podložek EuProMed PROFI je široká 66 cm. Je však vždy vzít v úvahu to, že budou při srolování "vyšší" a tím pádem budete potřebovat i více místa v tašce nebo si koupit nastavitelné popruhy. Do všech našich tašek se vejdou všechny naše podložky.

 

Hypoalergenní podložky

Pro alergiky jsou na trhu i speciální podložky, vyrobené z hypoalergeního materiálu. Ptejte se vždy dodavatele / prodejce. Zaměřte se na obsah látek a barviv použitých při výrobě. Vyhýbejte se zejména AZO barvivům a levným příliš probarveným vzorem. Čím nižší bude cena podložky tím více se muselo šetřit při výrobě a na materiálech. Naše přírodní podložky eKOMat neobsahují žádné dráždivé chemické látky.

 Yute_1

  

Vzory podložek

Existují v podstatě jen dva typy podložek podle vzoru. Jeden typ má na povrchu pouze jednu barvu / odstín a žádné jiné rušivé elementy. Nejčastěji to oceňují lidé, kteří chtějí být ponořeni do svého cvičení, soustředit mysl jedním směrem a nechtějí být rozptylováni různými tvary či vzory na podložce.

Druhý typ lidí právě upřednostňuje určitý obrazec, mandalu, Yantra či geometrické tvary, které pomáhají lépe se dostat do pozic a podložka stimuluje mozek vizuálně. Některé vzory jako mandaly působí i přímo na psychiku člověka a díky tomu se lépe uvolní a cítí se při cvičení lépe. Nedá se říci, co je lepší. Je to čistě na osobních preferencích a netřeba si s tím velmi lámat hlavu. 

Stačí poslouchat svji intuici a vybrat si vzor, který vás nejvíce přitahuje, ten bude zřejmě pro vás i prospěšný. Krásný design najdete většinou na podložkách ze semišového (suede) povrchu. Zde je potřeba počítat s tím, že tyto podložky jsou náročnější na údržbu. Také je větší riziko, že při potisku byly použity méně kvalitní barvy.

 

Věříme, že vám náš návod pomohl ve výběru té správné podložky.

 

S pozdravem

Cvičdom.cz

Logo CvicDom web

Spuštění eshopu

Vážení zákazníci,

spuštění našeho eshopu do ostrého provozu předpokládáme v průběhu příštího týdne. Nyní ještě intenzivně pracujeme na zprovoznění platební brány pro online platby. Čekáme na schválení poskytovatelem služby.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení